ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Ingen ström trotts motor igång

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Ingen ström trotts motor igång

Jag har en motorbåt (Aquador) och fickigår ett problem som jag inte förstår.

I båten har jag dubbla batterier. 1 start och 1 förbrukning. Av misstag missade jag att slå av strömbrytarna senast vi var ute och kylen har nu dragit ur hela förbrukningsbatteriet.

Det var inga problem att starta båten men...
    Jag kunde inte få liv i några funktioner. Båten trotts att motorn var igång. Trimplan, lanternor, VHF, gps, fläktar, vindrutetorkare osv var helt dött. Vi körde i ca 30 minuter, låg still i några timmar (med knivarna ur) och sedan 30 minuter till men ingen kräm. Jag kollade alla automatsäkringar men inget verkar vara galet.

Det som fungerade var motor, powertrim samt lyse till instrumentpanelen. Borde det net finnas ström i övriga systemet när motorn är igång? Jag har laddat batteriet inatt och det verkar ta laddning som det ska nu.

Tacksam för era tankar.

Man skulle kunna misstänka att förbrukningsbatteriet helt har havererat efter att blivit totalt urdraget, om nu inte kylen har en funktion att stänga av sig vid låg spänning för att undvika just detta. Vad har du för spänning på batteriet obelastat?

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
    ANNONS

Working...
    X