ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Edvindure 40hk

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Edvindure 40hk

Hej. På min edvindure motor har förgasaren börjat flöda.... Direkt när motorn börjar gå runt rinner det bensin ur förgasaren. Kör man igång motorn utan soppaslangen på kopplad så går motorn igång men dör såfort soppan i föggen tar slut.

Har haft isär förgasaren och gjort rent blåst ur munstycken kanaler osv. Vad kan jag ha råkat utför. Tacksam för alla svar mvh Johannes.

Hur många krånglande motorer har du? ;) Det verkar som att flottörnålen
    inte stänger. Kan vara en skada på nålen, sätet eller flottören. Den senare
    kan vara skadad eller föråldrad så att den inte flyter upp och stänger ventilen.
    Du bör kolla skicket på den.

Kommentar

Haha för många tyvärr... Har kollat den verkar va hel och fin rör sig som den ska. Efter att ha haft isär och kollat gjort rent igen försökte jag starta men den tänder bara på startgas och dör sedan... Verkar som den inte får någon soppa. Vad kan det vara för fel? Mvh Johannes.

Kommentar

Nu hänger jag inte med...först flödar det över och sedan får den
        inget bränsle???
        Bara att kolla förgasaren igen, att något inte är felmonterat.

Annars om en motor inte får fram bränsle, lossa slangen försiktigt (tomgång)
        från gasaren, sprut = förgasarfel. Inget sprut = pumpen eller filtret.
        Om slangen från tanken är ok villsäga.

(Lite konstigt beskrivet ang tomgång kanske, det blir vad det blir med startgas)
        Last edited by kgk; 2012-07-31, 22:52.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Oj glömde säga att flödandet har slutat visa sig vara flotören som hade hängt sig.

Men motorn vill inte starta verkar inte få någon soppa har bensin i flotörhuset men motorn vill ändå inte gå igång. Har kollat slangarna allt är fint där.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
          ANNONS

Working...
          X