ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Efter byte kylarvätska får jag bara 4 liter Mercruiser 4,3 -06 sötvattendelen

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Efter byte kylarvätska får jag bara 4 liter Mercruiser 4,3 -06 sötvattendelen

Får bara i 4 Liter efter byte av kylarvätska. Måste jag starta motorn för att få i resten ca 15 Liter så att termostaten öppnar ? tog bort driveremen och snurrade på cirkulationspumpen men nivån sjunk inte. Pumpen fyller väl upp blocket efter värmeväxlaren ?

Tacksam för hjälp
    Last edited by GrundaIII; 2013-04-16, 22:46.

Det effektivaste sättet är att fylla med vakuum utrustning.

Kommentar

Nu vet jag inte precis hur det ser ut på din motor, men det brukar finnas någon luftnippel på något högt ställe som behöver öppnas för att släppa ut luften i systemet så att vattnet får plats.
      Annars kanske det kan vara så att du inte har fått ut allt vatten ur motorn när du tömde den (mätte du hur mycket vatten som faktiskt komm ur?)

mvh Mats

Kommentar

Tack

Nog fick jag ut det mesta fyllde nästan min 20 liters hink. Är äveninne på att det är luft i systemet som ställer till det för mig, skall lusläsa/leta om det är en luft nippel som sitter på vad jag tror är termostathuset. Jag har även gångvärme med det skall väl inte spela någon roll. Är det tokigt att bara att pröva och starta för att luften skall försvinna! och sen fylla på vart efter?

//T

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Ja, det är dumt att starta om det fattas då mycket vatten.
          vattnet måste kunna cirkulera om det ska vara nån vits med att starta. Har du inget vatten vid vattenpumpen så får du ingen cirkulation.
          dedutom riskerar du varmgång, då det snabbt blir väldigt varmt på vissa hottspots om vattnet inte finns där och fördelar värmen på en större yta.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
          ANNONS

Working...
          X