ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Ny inredning

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Ny inredning

Jag och min pojkvän har köpt våran första båt nu och skall göra lite mindre renoveringar på den.
    Till att börja med skall vi börja med ruffen. Just nu så är väggarna, eller skrovsidorna som det kanske heter, är lite sunkig vit plast.
    Vad kan man göra åt det? Kan man klä med vanligt tyg, eller vilket material föreslår ni? Så billigt som möjligt. Limmar man på det bara med kontaktlim? Tips på hur man skär till allting?
    Tack på förhand

Tjena och välkommen Lina,

Detta har diskuterats tidigare, bl.a. här. Lycka till!

Kommentar

Kanon! Tack.

Kommentar

Ok jag har kollat igenom tråden, men det står ingenting om vilket material man kan använda? Har tittat runt på vinyl, men det kostar rejält. Kan man använda nån vanlig billig heltäckningsmatta? Eller rättare sagt vilket material borde man INTE använda?

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Hej Lina
          Jag har samma problem. Sunkig vit plast som jag vill ersätta med annat. Om ni har kommit fram till något skriv gärna om det.
          Vad jag själv tror är om det är tyg måste vara någon syntet så att inte mögel får fäste. Tyg går ju inte att torka av på samma sätt som en slät vinylplastyta. Såg en på blocket som sålde tyger: http://www.blocket.se/vi/9606780.htm>ht.../vi/9606780.htm.
          Har även funderat på teakplywood men det blir mycket såga och ganska dyrt om det ska göras på durken. Däremot de skivor som finns med påspänd plast tänkte jag byta till teakplywood. Det är ju enkelt att ha skivan som mall när man sågar till och fixar infästningsanordningar.
          En fråga till forumet: Måste man behandla plywooden på något sätt? Tänkte ha plyfa med vattensäker limning och det är bara kondens som kan komma på dessa skivor.
          /Tom

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
          ANNONS

Working...
          X