ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Avskavd/skadad gelcoat i köl och stäv

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Avskavd/skadad gelcoat i köl och stäv

Hej!

Jag håller på med min livs första vårrustning efter att ha köpt båt förra sommaren och inser nu en massa saker jag borde tittat på noga innan jag köpte båten. (och även vad jag borde gjort i höstas...)

Längs med stäven och större delen av kölen är gelcoaten kraftigt skadad och/eller avskavd. Jag bifogar några bilder på några av skadorna. Där laminatet inte syns, är gelcoaten (som är orange på denna båt) ganska tunn vad jag kan se.

Jag hade tänkt skrapa bort alla färgrester som tidigare ägare målat över skadorna med (för de har inte alla kommit i sommar!), tvätta med aceton, använda Lefants epoxi filler för att spackla igen skadorna och sedan slipa och måla över. Tror ni det är en bra lösning eller behöver jag genomföra något större arbete?

Hur mycket vatten kan ha trängt in genom dessa hål? Jag har inte sett några direkta frostskador, men jag vet inte heller vad jag ska titta efter.

Tacksam om någon kunde hjälpa mig med hur jag ska gå tillväga.

Bifogade filer

Här kommer alla bilderna:

Kommentar

Jag skulle göra såhär:
      Slipa ner lite så att allt sprucket och löst försvinner.
      Lägga på ett lager glasfiberspackel
      Slipa till detta en smula
      Lägga på ett lager Marinepoxi
      Grunda+ bottenmåla

Är det inga djupare gropar så kan du hoppa över glasfiberspacklet.
      Är groparna genomgående i fören så får du lägga vanlig plast+glasfiber där och göra en ordentligare lagning, istället för glasfiberspacket.

Även om det inte är så snyggt i fören så skulle jag vilja påstå att det inte är något exeptionellt.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
      ANNONS

Working...
      X