ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

mahognyplywood

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• macq
    svarade
    tror jag avvaktar med båt byte, funderar lite även på en större segelbåt.. typ maxi 77a..

det jag är ute efter.. är att ha en båt man kan använda oavsätt vad det är för väder.. även om det blåser mycketm inget alls eller alldes perfakt seglar vind.. men vill kunna "bo" i den.

så jag tror att en maxi 77a med inombordare OCH spoltoalett skulle passa mig som handen i hansken.. men vet inte hur mycket det finns av den varan..

allternativet kanske är att köpa med inombordare och montera spoltoa själv ? att montera inombordare är väl lite mer omfattande ?

Skriv en kommentar:

• callisto
    svarade
    Ohoj,
    beror på - skicket på aktuellt exemplar skulle vara helt avgörande för min del. Fördelen med plywoodbåtar är ju oftast priset men det gäller att vara noga med underhållet och vintertäckningen.
    Många är rädda för såväl ply som trä men tar man sig lite tid med periodiskt underhåll så är det ingen fara. En plastbåt överlever om den glöms bort några år. Så i frågan om att köpa eller vänta ingår också - hur slarvig/lat är du ?
    Sail On !

Skriv en kommentar:

• macq
    svarade
    är det alltså en bättre investering att spara ihop lite mer och köpa en plast båt ?
    har en segelbåt (stortriss mk2) så jag är ju inte landsatt..

hur skulle ni resonera ?

Skriv en kommentar:

• bhe
    svarade
    Oftast blir väl inte plywoodbåtar så gamla. Det som är gjort av plywood på en träbåt brukar ruttna först.

Skriv en kommentar:

• ANNONS ANNONS

• Peter K
    svarade
    Plywood är ju lite som ett mellanting mellan en plast- och en träbåt. Det är mer underhåll än plast, men mindre än en i "riktigt" trä. Om den är fin, dvs inga rötskador, delamineringar, inga läckage (den sväller ju inte som en träbåt...) och verkar fint målad kan det vara ett billigt och bra köp.

Skriv en kommentar:

• macq
    started a topic mahognyplywood

mahognyplywood

hej

sitter och kikar på denna båt.. Kabinbåt | Västernorrland | Blocket .. dels för priset och att den är hyfsat stor..

men min stora fundering är hur det är att ha en mahognyplywood båt.. mycket underhåll ? ömtåligare än en plastbåt ?

har sökt i detta forum och i träbåtsakuten.. men inget riktigt bra svar..

eller är det helt enkelt bättre att spara några år till och köpa en rana 19 eller liknande i plast ?

Mvh Markus

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
ANNONS

Working...
X