ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Renovera plastbåt. Tips, råd, tankar och ideer

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• runk3n
    started a topic Renovera plastbåt. Tips, råd, tankar och ideer

Renovera plastbåt. Tips, råd, tankar och ideer

Hej!

Jag har ganska nyligt köpr mig en lite större plastbåt som jag ska renovera under sommaren. Har renoverat flera mindre plast ekor så jag är inte helt främmande inför själva plastnings biten. Efter som jag bara har erfarenheter av små "fiske" ekor som bara har haft kravet att vara tät så börjar jag undra massor av saker som förut har varit ovesäntliga.

Det som ska göras på båten är att laga 2 kross skador, 2 mindre sprikor, förstärka relingen, byta och förstärka akterspegel och allt trä innuti båten så som durk, konsollen där pulpeten sitter osv.

Hur stor inverkan har ojämnheter i skrovet? Finns det något man kan grunda hela båten med som man sedan kan slipa ner till en jämn ytan om nu detta är nödvändigt? Är det något spec man ska tänka på?

Är mycket tacksam för alla svar! Jag är grön på båtar längre än mitt fiskspö så jag är hemskt dålig på alla "båt" termer. Kommer säkert med fler frågor när jag har plastat klart och ska börja med inredningen och motor. Men var sak har sin tur.

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
ANNONS

Working...
X