ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Elfel i startmotorn

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Elfel i startmotorn

Tjenare !

Jag har en Yamaha motor ( 50 hästars två-takt ) som inte startar. när man vrider om nyckeln så klickar det bara i motorn. Jag trodde först det var batteriet som var dåligt men när jag laddat det så var det samma problem.

Tackar på förhand ;)

LÅter som solinoiden inte drar ta en skruv mejsel mellan plus kabeln pÅ start motorn och kabel stiftet pÅ solioniden och kortslut drar inte start motorn dÅ Är kolen dÅliga i startmotorn

Kommentar

kan vara själva startmotorn. testa att knacka på startmotorn samtidigt som du har nyckeln vriden i startläge. startar den då så är det startmotorn.

men det kan ju vara dilig kontakt i alla kablar mellan batteri & startmotor ( i kablarna & i anslutnignrnan på kablarna)

Kommentar

Ohoj,
        råkade ut för detta problem en gång på min kompis båt. Den gången var det dålig kontakt på den ena stora kabelanslutningen direkt på batteripolen.
        Småförbrukare som lampor et.c. funkade som vanligt men när man skulle dra igång motorn så klickade det bara.
        Gnugga rent polerna och insidan av kabelskorna, dra åt rejält - och klegga på polfett så du slipper mjölet ett tag.
        Sail On !

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
        ANNONS

Working...
        X