ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

snabbaste bottenbehandlingen?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• snabbaste bottenbehandlingen?

Jag har en buster magnum -06 som är standarlackadmed grå lack liknande billack.
    därefter är den bottenmålad med ngt svart.
    hur ska jag göra för att få båten så snabb som möjligt?
    tACKSAM FÖR SVAR.

Byta till en större motor!:D:D:D

Kommentar

He He, jag har själv varit i de banorna men jag har redan en yamaha f250 och jag frågade killen som ska förvara och fixa med båten i vinter om han kunde sälja en verado 300 till mig och ta min yamaha i byte. han är en erfaren racebåtsförare och han sa att det skulle inte bli så stor skillnad så han rekommenderade en powerlift istället för det kunde ge nästan samma fartökning samt en massa andra fördelar.
      jag beställde en sådan av honom monterad o klar för 12000. betydligt billigare än ett motorbyte.
      övriga fördelar var stabilare gång mm som jag inte kommer ihåg.jag skulle tom få lamna tillbaks den om jag inte blev nöjd.

Tänkte att jag börjar så så kan jag alltid byta motor sedan

längtar fruktansvärt till våren så man kan provåka.

Kommentar

Mer kraft eller mindre vattenyta/drag:

Mer kraft= HK

Mindre vattenyta/drag
        1. Botten ska vara slät och hård. Använd inte självpolerande bottenfärg, men såkallad hård bottenfärg. Slip den gärna med 400 vattenslip för att det ska bli slät.

2. Motorhiss kan ge dig mer fart. Mest för att mindre delar av motoren att ge drag i vattnet om du hissar den høgt. Kom ihåg att motorn drar sitt kylvatten inn i undervattenhuset. Så kom ihåg att du att inte hissar kylvatteninntaget över vattenytan...

3. Propeller. En propeller kan lyfte båten ur vattnet. Och ge mer fart. Om din båt ligger med nosen för lågt på høga hastigheter så kan du lyfte mer av båten ur vattnet med retta propellern. Du kan lyfte nosen så att bara en mindre del av aktern ligger i vattnet. Och det kan be mycket mer fart.
        -Eller om du har en stor del av vikten bak i aktern så kan en akterhissande prop ge dig mer fart. Dvs den kan lyfte mer av båten akter ur vattnet och ge dig mer fart.

3.1 Balans i båten.
        Om du flyttar lite på vikten i båten frem eller bak för att hjälpa propellern att få båten ur vattnet kan detta ochså bli bättre.

Har själv provat och testat detta mycket. Det har gett 6-8 knop! Och lugnare båt i sjøn på køpet.

Mvh
        Bjørn

Kommentar

• ANNONS ANNONS

den här verkar ganska bra, kanske kan fungera?

super shipbottom anti fouling paint

http://www.youtube.com/v/pKCF965SxaA..._SE&fs=1&rel=0

Kommentar

Någon som testat någon liknande produkt som Hamnen.se visar på sin sida? jag kommer definitivt testa denna produkt om några veckar på min båt!
            "Ta bort den gamla bottenfärgen"

Då man har en god grund för att få en slät yta sen... och kunna fartoptimera

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
            ANNONS

Working...
            X