ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Bästa vaxet?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Bästa vaxet?

Jag håller på och letar båtvax eftersom jag inte var nöjd med tidigare produkter.
    Är det någon som provat Collinite ?
    Hittade ett hårt vax som enligt texten ska hålla länge och det är prio 1 för mig: WaxDog - Collinite no.885 Paste Fleetwax
    Såg även där att 3M har ett liknande vax...tips tack, och erfarenheter.

Har du testat "TCNano gelcoat"? jag använder detta och det är lätt att polera ut på båten och har en otrolig avstötningförmåga enligt min mening.

Är inte ett rent vax utan lite mer allt i ett. men har en mer skyddande effekt än polerande.
    Last edited by Skärgården; 2010-04-18, 20:58.

Kommentar

Som jag förstått det så vill man ha ett tjockare vaxlager som då håller längre.
      Har använt många flytande produkter genom åren så jag är nog inne på paste-vaxer nu.

Kommentar

hamligheten ligger väll i att ha en bra produkt som gör rent lacken/gelcoaten först. Själva vaxet är ju som klarlack som läggersig som en skyddande yta uppe på allt.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Själv har jag köpt mina produkter härifrån
          www.pingens.se ::

Kommentar

Självklart ska ytan vara ren, men det är ju en annan produkt vi pratar om då.
            När jag väl gjort rent ytan vill jag ha ett hållbart vax, och enligt tester så verkar Collinite grymt.

Pingens shop var ju nere :mad:

Kommentar

Jag säger inte att waxet inte är så bra som det påstås - men hade det inte varit fint om man kunde länka till artikeln, eller ens tala om vilken tidskrift och vilket nummer man avser?!! Det står ju inte ens när testet utfördes, det kan ha varit i början på 70-talet, och det har ju hänt lite sedan dess...
              Men det kan lika gärna vara skitbra.

F ö kör jag med flytande wax, vanligt Hempels utan PFTE.
              Funkar kanon, men jag kör också två svängar.
              Andra svängen är mycket lätt att lägga på.

Kommentar

Den som söker han finner.
                Här är en test jag läst som avslutades 2005 men som var seriöst tycker jag:
                Wax Test Results
                Samma tidning har gjort en uppföljning 2009 men där hittar jag inte artikeln online.
                Men det står om det på deras hemsida iaf News from Collinite Wax Products  :: Choice of the Pros :: Auto, Marine and Industrial

Här var en annan test:
                http://www.marineproof.se/produktkat...stresultat.pdf

Google är min bästa vän :D

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
                ANNONS

Working...
                X