ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Bygga motorrumslucka

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Bygga motorrumslucka

Hej.
    Jag skulle behöva lite tips på hur man kan bygga en motorrumslucka som är ca 1,5 * 1,5m så tunn som möjligt (högst 15mm) men ändå så hård att den inte sviktar när man går på den.

Tacksam för alla tips.

1,5m x 1,5m & bar aqfår vara 15mm tjock ! det låter som ett omöjligt uppdrag.
    varför får den inte vara tjockare?
    Man kan ju ha baklar , men tunnare partier, men att ha hela den stora luckan så tunn låter svårt.

Kommentar

Ja, det låter svårt. Försök få till flänsar/balkar på några ställen om det går.

Kommentar

12mm Divinycell med 1,5mm kolfiberlaminat på var sida (typ 2*600g), kommer inte bli några problem att gå på ;)

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Tack för alla svar. Jag överdrev visst måtten lite, luckan ska vara 950 * 1080 mm och kan vara högst 25mm tjock om jag byter till en tunnare isolering. Är det någon som har lite nya tips på konstruktion?

Kommentar

25mm bör du lätt kunna göra i glasfiber med Divinycell eller bunucell i mitten.

& om jag gissar rätt så får det plats en o annan balk nån stans också, eller är det ett måste att den är helt plan på insidan?

gör en form som du gjuter i.
            Lägg på gelcoat
            lägg ett lager 450g huggen matta
            ett lager 500g roving
            ett lager 450g huggen matta
            ett lager 500g roving

18mm distansmatrial.

ett lager 500g roving

Kommentar

Senaste inlägg