ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Kostnad kapell till snipa?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Kostnad kapell till snipa?

Hej

Funderar på att skaffa en öppen snipa, men skulle vilja ha lite skydd i fören för sol och vind till övriga familjen.
    Jag skulle vilja ha ca 1,5 m draget akterut med tak och sidor och en öppningsbar ruta i fram likt bifogad bild.

Är det någon som kan uppskatta vad det skulle kosta att få detta gjort hos en kapellmakare?

Click image for larger version

Name:	IMG0045.jpg
Views:	1
Size:	93,8 KB
ID:	262327
    Bifogade filer

När man hör prisuppgifter på kapell tycks det alltid vara hårresande dyrt, men samtidigt hävdar händiga personer ofta att arbetet ligger inom gränsen för utförande genom eget handarbete.
    Jag antar att det ställer vissa krav på symaskinen, men har för mig att jag sett arbetet beskrivet i någon båttidning.

Kommentar

Att sy kapell är besvärligt, att få det snyggt är svårt.
      Har sytt vinterkapell av gammalt segel som fodrades av tunn presenning, segel/bomkapell mm.
      Sommarkapellet överlåter jag till min eminenta kapellmakare Marin & Industrisömnad AB - Båtkapell med kvalité
      Bifogade filer
      Last edited by Lasse L; 2012-03-08, 20:23.

Kommentar

Kolla om det finns nåt standardkapell som skulle passa din båt, i så fall kan du köpa det mycket billigare än att skaffa ett där de måste malla och skräddarsy.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Beaktansvärda synpunkter från LL och Maxi.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
          ANNONS

Working...
          X