ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Tvätta & impregnera kapell själv

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Tvätta & impregnera kapell själv

Någon som tvättat och impregnerat sitt kapell själv med lyckat resultat?
    Tips mottages i så fall tacksamt.
    Last edited by Pajen; 2012-05-02, 16:15.

Jag tvättade för ett par veckor sedan ett mycket skitigt kapell i en lite större tvättmaskin med vanligt maskintvättmedel. Trots att jag kanske var onödigt försiktig med värmen blev det oväntat bra. Det påstås att 40 grader är övre gräns.
    Till impregnering har jag inte kommit än, men såg att Biltema har sprayflaska för 3-6 kvadratmeter för 80 kronor.

Kommentar

Tack expskipper!
      Har själv funderat på att använda grovtvättmaskinen i vår tvättstuga, men inte riktigt vågat, men nu gör jag nog det.

När det gäller impregnering har jag blivit varnad för att vissa medel gör kapelltyget styvt, men vet ej vilka det är, så där är jag fortfarande rådvill. Får vänta med tvätten tills jag hittat ett bra impregneringsmedel.

Kommentar

Då hinner jag rätta mig själv, Biltemas impregnering kostar 60, inte 80 kronor.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Jag har läst/hört massor om att det är Acapella's medel man ska passa sig för. Den innehåller pigment, men duken blir hård som papp, och går sönder när den sedan viks ihop :(
          Ursprungligen postat av Pajen Visa inlägg
          Tack expskipper!
          Har själv funderat på att använda grovtvättmaskinen i vår tvättstuga, men inte riktigt vågat, men nu gör jag nog det.

När det gäller impregnering har jag blivit varnad för att vissa medel gör kapelltyget styvt, men vet ej vilka det är, så där är jag fortfarande rådvill. Får vänta med tvätten tills jag hittat ett bra impregneringsmedel.

Kommentar

Hallå,

jag är 19 år gammal och bor i Göteborg. I somras tog jag studenten och har sedan dess jobbat. Mina planer är att plugga vidare så småningom men innan dess så är jag sugen på att komma ut och se världen. Till skillnad från de flesta andra i min ålder så lockar inte Australien eller liknande där man ska supa skallen av sig, den biten har jag redan klarat av :P

Jag har alltid varit intresserad utav båtar och på senare år så har seglingen lockat mig mer än motorbåtar som går snabbt. Och innan man skaffar sig en riktig utbildning, jobb och familj så är det många som säger att man ska passa på och leva livet, gör det du tycker om..

Att göra en långfärdssegling är väldigt lockande för mig. Mina kunskaper inom segling är inte jättestora, speciellt inte när det gäller långfärdssegling... men jag har tillbringat ett antal veckor längs sveriges västkust, den senaste sommaren i min Maxi Racer

Jag söker därför en båt som ska ut på en långtur med plats för en extra. När det gäller destinationen har jag inga önskemål mer än lång bort från Sverige

Hör gärna av er!

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
            ANNONS

Working...
            X