ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Tvätt och inpregnering av kapell ?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Tvätt och inpregnering av kapell ?

Hej på er !
    Vad tror ni om tvätt och inpreg. av kapell. Jag vill höra från er som provat inte ni som gissar för det kan jag göra själv !!

Jag har prövat ett inpregneringsmedel som heter slide-master, tycker att det var rätt så OK.Kapellet blev tätt, nackdelen som jag upplevde det var att jag fick mögel på insidan av kapellet .

Jag har bytt båt och skulle behöva tvätta och inpregnera ett helt och relativt fint kapell, vill ju inte he på nått "skitmedel" då ett nytt kapell kanske kostar bort åt 10 000.

Vad har ni för erfarenheter av tvätt och inpregnering ?

Hej
    Jag har provat en Biltema-impregnering. Kommer inte ihåg namnet, men det skulle rollas på. Det var enkelt att använda och kapellet blev tätt trots att det var i rätt dåligt skick från början. Det stora minuset var att när impregneringen torkat var kapellet flamigt! Inte så kul. Det var ett blått kapell av äldre modell. Numera har jag ett nyare vitt kapell och använder Ship Sape både tvättmedlet och impregneringen. Impregneringen sprayas på och det fungerar förträffligt. Inte det billigaste man kan hitta, men jag har inte vågat prova nåt annat efter förra blundern. Tvättmedlet använder jag outspätt på torrt kapell, låter verka 10min, går över med en svamp och spolar av med vattenslang. Perfekt resultat.

Kommentar

OK, jag har inte provat ännu, men http://www.danderydsmatt-mobeltvatt.se/Kapelltvatt.html verkar trovärdiga.

Kommentar

Hej. Jag har alltid betalat för att få det gjort men nu har jag också tänkt göra det själv under vintern. Bra tips med Biltema, det ska jag prova.
        Last edited by gillarbatar; 2012-12-13, 12:36.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
        ANNONS

Working...
        X