ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Ta bort färg på skrov?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Ta bort färg på skrov?

Har köpt mig en ny motorbåt nu som jag pysslar med.
    Det jag funderar över är att den tidigare ägaren målat skrovet med någon röd färg.

Finns det något sätt att ta bort den röda färgen utan att skada plasten? Vill gärna ha fram det vita igen. :)

Mvh: Joakim R

Om det är 2K färg är svaret nej. Det du kan göra då är att slipa bort så mycket det går och sedan måla båten vit.
    Är det 1K-färg KAN det gå med färgborttagningsmedel. Sedan följer en massa polering, men det är inte säkert det går att få bort allt. Båten blir då rosa-flammig, och vi är tillbaka till ommålningen igen.

Kommentar

Det finns troligtvis en anledning till att den tidigare ägaren målade om skrovet.

Med all sannolikhet att ytan var bortom all räddning med vanliga polermetoder. Ar ommålningen riktigt gjort så är det helt omöjligt att återställa ytan, som Peter säger.

Skulle jag målat om hade jag använt den här färgen. Hem | De-Ijssel-Coatings - NORDEN

Kommentar

Ursprungligen postat av båtbåt
        Kul att du vill ha fram det vita! Många som målar i alla möjliga färger nu förtiden men jag håller med om att klassiskt vitt är finast!
        Fast det där är en sanning med modifikation. Kan hålla med till en viss del, men inte helt.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Ursprungligen postat av båtbåt
          Jag målade vitt senast i höstas och nu vill alltid mina manliga vänner och deras kvinnor hänga med.
          Varför länkar du till en datingsite? Har ni inte råd med vanlig reklam?

Kommentar

Ursprungligen postat av MagnifikMaxi Visa inlägg
            Varför länkar du till en datingsite? Har ni inte råd med vanlig reklam?
            Kollade över BåtBåts inlägg. Inte mycket substans i det som skrivs, men 6 av 8 inlägg har länkar till kontaktsidor.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
            ANNONS

Working...
            X