ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Köpa ny båt, Delphia?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Köpa ny båt, Delphia?

Nu är vår 70 tals båt såld och vi står i en förnämlig situation där vi bestämt att köpa ny båt, dock inte i det dyrare Orust segementet utan mer "mycket båt för pengarna" segmentet.
    Har Fastant för nya Bavaria 35 och Delphia 37.
    Är det någon som just har erfarenhet av Delphia 37 eller Delphia i allmänhet. Tänker då också på resevdelar och service.

Har försökt hitta info om Delphian på forumen, men det är magert med det.

mvh
    /Steven

Jag har varken ägt eller seglat Delphia men titta mycket på dom på div mässor. Det jag fastnar för i konkurrens mot Bav är följande:
    - Kvalitet på hantverket (för prisklassen)
    - Elinstallationerna. Är man lite teknisk och tittar tex bakom elpanelen blir man glad :-) Proffsigt med förtennade kablar, ändhylsor och bra uppmärkning. Genomsyrar hela installationen.
    - Kölinfästning.
    - Ljuset i salongen

Kommentar

Håller med på punkterna du nämner, det precis dom jag fastat för. Man kan nog sitta och glo i timmar bakom panelen, helt ljuvligt gjort. I ärlighetens namn har jag inte tittat så noga på Bavarian som jag har som alternativ. Seglingmässigt har jag fått för mig att Delphian är bättre än dom flesta båtarna i det här prissegmentet.

/Steven

Kommentar

Jag är mycket nöjd med min Delphia 29 "classic". Seglar bra. Hantverket är en fröjd att skåda. Ypperlig after sale service från representanten i Malmö inte minst viktigt.

/j

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
        ANNONS

Working...
        X