ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Västbris köpes

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Västbris köpes

Hej!

Jag har sålt min Magnifik Midget efter sex år. En trevlig båt, men lite vek i mitt tycke, och inte speciellt kursstabil. Nu ska jag ut på långseglats, och letar efter en Västbris. Någon som har (eller känner någon som har) en till salu? Har hört mycket positivt om den här båten!

Ohoj,
    kul med olika uppfattning ang båtar.
    Hade nog gjort precis tvärtom.
    Sålt en västbris för att skaffa en magnifik midget..
    sail on !

Kommentar

västbris

Ja denna har du väl redan sett....
      Västbris | Kalmar | Blocket

Kommentar

västbris

En snarlik båt, styv och sjöduglig ochj bara snäppet lite större (snackar vi långsegling kommer de centimetrarna komma väl till pass) är amigo 23. ett litet tips bara.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Den på blocket har jag varit och tittat på, men den var ganska sliten. Och ja, jag håller utkik efter Amigo också! (och lite andra båtar med för den delen...)

Kommentar

Ohoj,
            letar man utrymme men ändå liten havsgående båt så kan t.ex. en Leisure23 passa bra.
            Sail On !

Kommentar

Ursprungligen postat av callisto Visa inlägg
              Ohoj,
              kul med olika uppfattning ang båtar.
              Hade nog gjort precis tvärtom.
              Sålt en västbris för att skaffa en magnifik midget..
              sail on !
              För 32 papp får man ju en MM med både satelliter och datamaskiner, det är inte riktigt samma prisklass.

Kommentar

Ohoj,
                visst Magnifiken är billigare och trängre.
                Anser att den är en bättre seglare än Västbris.
                Sail On !

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Ska sälja min Västbris

Hej!
                  Jag har en mkt fin och välvårdad Västbris som jag ska sälja pga tidsbrist. Jag har inte hunnit lägga ut den ännu, men kommer att göra detta inom kort. Det är en -79:a med nummer 50 av ca 62-63 st tillverkade i Sverige (formarna lär finnas i Tyskland för nytillverkning där). Jag är 3:e ägaren. Mkt utrustning, bra brukssegel (2 stor, 1 genua, 2 fock, 1 stormfock) 5 hp Suzuki 4-taktare (välservad) bra vinterförvaring/täckning med Tyresövagga typ1. I mina ögon en mkt stabil, trygg och välseglande "stor" båt i liten förpackning, mkt tacksam för ensamsegling, allt lätt tillgängligt och med vridbar utombordare som "bogpropeller" i aktern blir långkölen absolut inget problem i hamn.

Vissa originalreservdelar såsom mastfot, salongslucka, roderkult.

Återkom om det låter intressant, "vi" finns i Karlskrona.
                  /Västbris

Kommentar

Hej,
                    Mer välbyggd och slutstyv båt hittar du sällan. En kortare IF är bästa jämförelsen. Båten tål vad som helst! Bygget är ytterst välgjort. Det är en spartansk liten båt men det material och utrustning som användts är bästa grejor. Vid 10-12 sekm. måste båten revas för att inte bli för lovgirig.
                    För riktig långsegling finns ju större båtar..?

Vet ngn. var Västbris no 31 finns vill jag gärna veta detta !! För 7-8 år sedan fanns den i Gävle. Den som har information om denna båt vill jag ha kontakt med.

Kommentar

Misil

Ursprungligen postat av corneliusf Visa inlägg
                      Hej!

Jag har sålt min Magnifik Midget efter sex år. En trevlig båt, men lite vek i mitt tycke, och inte speciellt kursstabil. Nu ska jag ut på långseglats, och letar efter en Västbris. Någon som har (eller känner någon som har) en till salu? Har hört mycket positivt om den här båten!
                      Hej!
                      Är du bara inne på långkölade? Jag hyrde en Misil 2 i somras och den är relativt kursstabil med den stora skäddan. Det är något helt annat med Maxi eller andra som har fritt roder....
                      Dessutom är de verkligen billiga nu!

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
                      ANNONS

Working...
                      X