ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Jobba på segelbåt

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Jobba på segelbåt

Hallå

Hoppas att allt är bra med alla nu när våren börjar komma och båtlivet är på gång igen!

Jag skulle behöva lite erfarenheter och tips kring en resa jag har tänkt att göra. Jag har tänkt att ta ett år ledigt från mina studier och vill ut och segla självklart. Min tanke är att försöka jobba/vara gast på charter- eller privat segelbåt i västindien under vintern och medelhavet under sommaren. Det behöver inte vara betalt och jag utför gärna allt som ingår i segellivet. jag har en hel del erfarenhet, både teoretiskt och praktiskt från båtliv.

Så nu undrar jag om någon har erfarenhet från något liknande eller några tips?

-Johan

Ursprungligen postat av Johan_z Visa inlägg
    Hallå

Hoppas att allt är bra med alla nu när våren börjar komma och båtlivet är på gång igen!

Jag skulle behöva lite erfarenheter och tips kring en resa jag har tänkt att göra. Jag har tänkt att ta ett år ledigt från mina studier och vill ut och segla självklart. Min tanke är att försöka jobba/vara gast på charter- eller privat segelbåt i västindien under vintern och medelhavet under sommaren. Det behöver inte vara betalt och jag utför gärna allt som ingår i segellivet. jag har en hel del erfarenhet, både teoretiskt och praktiskt från båtliv.

Så nu undrar jag om någon har erfarenhet från något liknande eller några tips?

-Johan
    Dom här sidorna brukade jag sitta och drömma på när jag pluggade... ^_^
    https://www.crewseekers.net/

Kommentar

Man får lite intrycket av att crewseekers mm är någon modern form av slavhandel. För att få vara med och segla ska man betala sina resor, mat mm. I värsta fall kan man bli avmönstrad på någon gudsförgäten plats som det kostar skjortan att ta sig ifrån.
      Om någon tex vill ha en båt hemseglad så brukar varven veta var man hittar en besättning. Dessa är professionella och tar betalt för sina tjänster och de i sin tur anlitar aldrig någon utan mycket goda referenser.
      Det finns skräckhistorier där man tagit ombord en besättningsman som sen fått segla båten 20 tim/dygn medan ägaren underhållit sin älskarinna.

Kolla allt vad du kan på nätet, leta efter de som gjort liknande saker och kolla hur de gjorde osv.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
      ANNONS

Working...
      X