Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Söker besättningsplats på segelbåt över atlanten i höst

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Söker besättningsplats på segelbåt över atlanten i höst

Hej.

Jag är sugen på att segla över Atlanten i höst och söker därför en besättningsplats på någon båt som har en plats över. Givetvis betalar jag min del av mat-, drift- och underhållskostnad i utbyte mot en plats ombord.
    Är lite osäker på hur man enklast söker som payingcrew men tänkte att här på forumet kan ju vara ett bra ställe att börja. Om någon har andra bra tips på hemsidor/sätt-att-söka-på så mottages de gärna!

Jag söker:
    En plats ombord på en segelbåt som planerar att korsa Atlanten i höst med en social och trevlig besättning. Jag har inga större storleks- eller bekvämlighetskrav mer än att båten skall vara sjöduglig och säker. Detaljer som när och varifrån avseglingen går spelar mindre roll då jag är väldigt flexibel.

Om mig:
    Jag är en enkel och social kille på snart 19år från Lund som tog studenten i våras och vill passa på att skaffa lite perspektiv på livet innan fortsatta studier tar vid. Jag har tummarna på rätt plats och är inte rädd för att arbeta och ta i. Jag är tekniskt intresserad och även ganska kunnig. Jag är stabil, stresstålig och lugn samt en allmänt lätt person att ha och göra med.
    Har seglat mycket och regelbundet de senaste fem åren och har i dagsläget en Maxi77 tillsammans med min far på östkusten. Jag är långt något seglingsproffs men väl införstådd i grunderna för både segling och navigation.
    Har i nuläget Förarbevis, håller på med vhf-certifikat samt planerar att ta Kustskepparintyg plus eventuellt något/några andra relevanta intyg/kurser i höst . Utöver svenska pratar jag även fullt godtycklig engelska samt något knagglig skoltyska.
    '
    Mvh / Martin

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
X