ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Söker plats på långfärdssegling

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Söker plats på långfärdssegling

Hallå,

jag är 19 år gammal och bor i Göteborg. I somras tog jag studenten och har sedan dess jobbat. Mina planer är att plugga vidare så småningom men innan dess så är jag sugen på att komma ut och se världen. Till skillnad från de flesta andra i min ålder så lockar inte Australien eller liknande där man ska supa skallen av sig, den biten har jag redan klarat av :P

Jag har alltid varit intresserad utav båtar och på senare år så har seglingen lockat mig mer än motorbåtar som går snabbt. Och innan man skaffar sig en riktig utbildning, jobb och familj så är det många som säger att man ska passa på och leva livet, gör det du tycker om..

Att göra en långfärdssegling är väldigt lockande för mig. Mina kunskaper inom segling är inte jättestora, speciellt inte när det gäller långfärdssegling... men jag har tillbringat ett antal veckor längs sveriges västkust, den senaste sommaren i min Maxi Racer :)

Jag söker därför en båt som ska ut på en långtur med plats för en extra. När det gäller destinationen har jag inga önskemål mer än lång bort från Sverige :)

Hör gärna av er!

kolla in på theinspiration.se, kan du få ihop ca 100k (kan diskuteras) till sommaren så är du välkommen!^_^

Kommentar

Hej

just nu i florida och letar efter båt. har ett par intressanta att kika på. Om du är intresserad av att segla iväg snart så kan du höra av dig...dock är inget 100% än...vet mer om ett par veckor. Kommer flyga tillbaka till Sverige om ett par veckor. Köper jag båt flyger jag tillbaka i slutet av januari igen för att segla ner mot panama.

Kommentar

Vi börjar bli färdiga inför start av vår långsegling med en 39 fots seglare i stål. I augusti (2012) tänkte vi kasta loss och planen är att vi ska hinna ett varv runt jorden på 2-3 år. Vi är 4 killar och 1 tjej i besättningen men skulle tycka att det var kul att få med sig en person till som kan bidra under kortare eller längre sträckor med social gemenskap och pengar till rullande utgifter, som hamnavgifter, mat osv. Kolla in vår hemsida: Segla.nu - Läs om vår världsomsegling och hör av dig/er om det verkar intressant :)

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Hej! ni skall ju segla typ samtidigt som oss!! kan ju vara kul att hålla kontakten lite! vet ni några mer som skall segla i år
          Kolla in theinspiration.se
          //kaptenen på warskavi

Kommentar

Hej! Vad roligt! När ska ni sticka? Mitt i sommarn eller?

Kommentar

Ursprungligen postat av Sofie Visa inlägg
              Hej! Vad roligt! När ska ni sticka? Mitt i sommarn eller?

vi sticker den 7:e juli mot varberg och vinkar mot lite folk. sedan sticker vi iväg på riktig mot kiel! blir väl ca den 14:e juli

Kommentar

Ursprungligen postat av Simsone Visa inlägg
                vi sticker den 7:e juli mot varberg och vinkar mot lite folk. sedan sticker vi iväg på riktig mot kiel! blir väl ca den 14:e juli
                Jaså ska ni ta omvägen upp till Varberg först? :)
                Kastar ni loss från Västervik den 7e?

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Ursprungligen postat av melle Visa inlägg
                  Jaså ska ni ta omvägen upp till Varberg först? :)
                  Kastar ni loss från Västervik den 7e?
                  Ja! vi sticker från västervik den 7:e!

Kommentar

Hej vet inte fall du har kommit iväg än. Men är du fortfarande intresserad så planerar vi att åka i sommar du kan kolla in vår hemmsida och se fall det ser intressant ut jordenrunt.gramadies.se

Kommentar

Vi är just nu i Medelhavet (Sicilien) och är påväg ut mot Atlanten som vi tänkt korsa i nov-dec. Planen är att segla till Karibien och sedan stanna där i en säsong innan vi drar vidare mot Panama och Stilla Havet.

Vår båt är en Lagoon 380 Catamaran och vi kan ha 4 gäster ombord åt gången.

Vi söker med gämna mellanrum "Paying Crew" som vill följa med på vår resa.

Mer info hittar ni på: www.baydreamer.se
                      Last edited by swedma; 2013-09-21, 08:20.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
                      ANNONS

Working...
                      X