ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Nedladdningsbara bsb sjökort

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nedladdningsbara bsb sjökort

Jag är boende i USA och har vant mig vid att utmärkta bsb raster sjökort kan laddas hem gratis från NOAA. På så vis kan man säkerställa att man alltid har de senaste uppdateringarna för att inte tala om pengarna man sparar jämfört med att köpa tex Navionics paketerade vektor kort.

Jag håller nu på att flytta hem till sverige och försöker hitta motsvarande service i Sverige men kan inte hitta något. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig. Finns denna ”download” service i Sverige eller måste man betala för korten?

Som motprestation hjälper jag gärna till om jag kan utifall någon har frågor om segling i o runt Buzzards Bay, båtköp i USA, båttransport o dylikt.

:( Nej gratiskort finns inte att ladda ner "lagligt".
    :eek: De kort som figurerar "olagligt" är äldre och kan vara manipulerade.
    :confused: Tänk på vilken version av BSBkort du får tag på.
    :) Billigaste BSB korten är Nv-Verlags om det gäller Bästkusten. Navprog medföljer.
    NV Sportschiffahrtskarten Serie 5 - Schwedische Westküste
    :mellow: Alla navprog. kan inte öppna Nv´s kort
    :cool: Annars har de flesta handlare "Svenska" BSB kort.
    http://soltek.se/db/cgi-bin/db.pl?ki...=db_lista.html
    :o USAs gratiskort hittar du här
    ENC Downloads

Kommentar

Lasse,
      Tack för snabbt svar även om det inte var vad jag hoppades på. Jag gissar att jag får vänja mig vid tanken på att bsb kort kostar och ta mig i kragen och beställa korten.
      /Saillan
      PS,
      Förutom ENC korten som du länkar till så kan amerikanska sjökort (över USA) laddas från
      ..:: ChartKit ::..

Kommentar

Ursprungligen postat av Saillan Visa inlägg
        Lasse,
        Tack för snabbt svar även om det inte var vad jag hoppades på. Jag gissar att jag får vänja mig vid tanken på att bsb kort kostar och ta mig i kragen och beställa korten.
        /Saillan
        PS,
        Förutom ENC korten som du länkar till så kan amerikanska sjökort (över USA) laddas från
        ..:: ChartKit ::..
        USA länken var ämnad till "andra" läsare som kan vara intresserade av de korten.

Kommentar

• ANNONS ANNONS

Understood.... Och tacksam för hjälpen... Min kommentar om att "svaret inte var vad jag hoppades på" rörde sig enbart om att jag i och med din post gav upp förhoppningen om att kunna ladda svenska sjökort gratis och inget annat. Naturligtvis tycker jag att alla ska ta hem de amerikanska sjökorten och komma över hit o segla. Det är rätt ok.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
          ANNONS

Working...
          X