Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Utombordare når ej ned

Kollaps
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Utombordare når ej ned

Hej,

Har en Furioso som jag tänkte hänga på en utombordare med lång rigg på. Det satt ett fäste för motorn där redan, som går att fälla ned och upp, men motorn når ej ned till vattnet. Även om jag flyttar ned fästet så långt det går saknas det mer än en decimeter för att motorn ska komma ned helt. Någon som har nån idé på vad man kan göra? Jag vet ju att många Furioso har utombordare, frågan är väl om man behöver extra lång rigg eller vad? Jag har köpt en grej för extrema aktervinklar, även om det inte är någon extrem vinkel och den kanske kan göra lite men tveksamt om det räcker.

Jag bild-googlade på +furioso +båt och fick några träffar med bilder på aktrar med utombordare. Vet inte om det hjälper dig?

Kommentar

Tack Peter

De bilder jag sett hjälper mig egentligen inte, men jag har lyckats få till en lösning som fungerar säsongen ut i alla fall. Satte två skenor så långt ned jag kunde, och sedan en platta av tryckimpregnerat råplan som går ned ytterligare en bit, och på denna fäste jag sedan motorfästet ännu en bit längre ned. Inte optimalt men funkar nog säsongen ut och nästa säsong hoppas jag ha fått ordning på inombordaren.

Kommentar

Ursprungligen postat av VoidFace Visa inlägg
        Tack Peter

De bilder jag sett hjälper mig egentligen inte, men jag har lyckats få till en lösning som fungerar säsongen ut i alla fall. Satte två skenor så långt ned jag kunde, och sedan en platta av tryckimpregnerat råplan som går ned ytterligare en bit, och på denna fäste jag sedan motorfästet ännu en bit längre ned. Inte optimalt men funkar nog säsongen ut och nästa säsong hoppas jag ha fått ordning på inombordaren.
        Det låter lustigt att inte få ner motorn, men jag ska inte lägga mig i.

Kommentar

Ursprungligen postat av Flizzaff Visa inlägg

Det låter lustigt att inte få ner motorn, men jag ska inte lägga mig i.
          Är du säker på att du har lång rigg? Enligt bildgoogling så ser det inte så märkvärdigt ut där aktersnurran hänger lite vid sidan om akterns mittenpunkt.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

Working...
          X