ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Hur får jag gammal plastbåt som ny?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Hur får jag gammal plastbåt som ny?

Jag har en orange Fabola Pokus, tillverkad i slutet av 70-talet som jag är sugen att få till i gott skick. På båtmässan fick jag tipset att göra så här, i denna ordning:

1. Slipa MYCKET FÖRSIKTIGT med ett sandpapper grovlek 1000.
    2. Slipa mycket försiktigt med ett sandpapper grovlek 1500, samtidigt som jag sprutar vatten med blomspruta.
    3. Köra rubbing. Därefter vaxa som vanligt.

Killen som tipsade om detta hade fått sin gamla plastbåt i nyskick. Vad säger ni: är det en bra metod? Finns bättre metoder? Hur bra kan man få en gammal plastbåt utan att måla om den?

Så här ser plasten ut idag: http://www.ladda-upp.se/bilder/fuitdabyoyir/

Jag tycker det låter lite grovt. Det finns kit för slipning från Mirka, sök på Abralon i forumet.
    Annars brukar Autosol Kromglans funka på en gammal oxiderad båt.
    Själv kör jag med Turtle's cleaner för metallic-bilar. Ingen "nano"-soppa, utan den "vanliga" från bensinmacken. Den funkar bra och innehåller inga slipmedel, men tar bort oxid och smuts bra ändå.

Kommentar

Jag tycker det låter lite grovt. Det finns kit för slipning från Mirka, sök på Abralon i forumet.
      Annars brukar Autosol Kromglans funka på en gammal oxiderad båt.
      Själv kör jag med Turtle's cleaner för metallic-bilar. Ingen "nano"-soppa, utan den "vanliga" från bensinmacken. Den funkar bra och innehåller inga slipmedel, men tar bort oxid och smuts bra ändå.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

Senaste ämne

Kollaps

ANNONS
      ANNONS

Working...
      X