ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Slipar ner bottenfärg - behövs epoxiprimer?

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Slipar ner bottenfärg - behövs epoxiprimer?

Hej!

Håller på att försöka få rätt på botten på min gamla Maxi 77. Jag tar loss lös färg och slipar för att få en jämn yta. På vissa ställen har jag dessvärre (?) råkat komma ner till båtens vita plast. Det är alltså bara några småfläckar.

Hur gör man bäst; behöver man lägga ett lager epoxiprimer eller kan man måla på med vanlig bottenfärg utan att behöva oroa sig för plastpest?

Tack på förhand,
    Oskar

Antingen gör du arbetet grundligt, och då ska ALL bottenfärg bort. 100,00% rent. Sedan epoxy enligt tillverkaren, brukar vara fem lager med någon dygns mellanrum eller så. Eller. Så lägger du på lite enkompprimer där du slipat igenom, sjösätter och seglar. Inget där emellan, att göra någon mitt emellan (fläckvis epoxy i för få lager) kan istället hjälpa till att skapa plastpest.

Kommentar

Tack för ditt svar!

Kommentar

Ursprungligen postat av Peter K Visa inlägg
        Antingen gör du arbetet grundligt, och då ska ALL bottenfärg bort. 100,00% rent. Sedan epoxy enligt tillverkaren, brukar vara fem lager med någon dygns mellanrum eller så. Eller. Så lägger du på lite enkompprimer där du slipat igenom, sjösätter och seglar. Inget där emellan, att göra någon mitt emellan (fläckvis epoxy i för få lager) kan istället hjälpa till att skapa plastpest.
        Håller med. Passa på att epoxibehandla ordentligt med helt bortslipad bottenfärg samt grundfärg.

Kommentar

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
        ANNONS

Working...
        X