ANNONS ANNONS

Allmänt meddelande

Kollaps
No announcement yet.

Flagnande färg på skrov

Kollaps
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Flagnande färg på skrov

Har sedan två år en Najad 34. Observerade förra året när vi tog upp henne att det fallit av en handflatsstor bit bottenfärg och några lager till och därunder uppenbarade sig en vaxartad grå yta. I år såg jag att en mycket större bit, i framkanten av kölen, satt löst. Tog tag i den och kunde enkelt knäcka av den. Även här under är det en grå, fet, yta som verkar vattentät. Se länken för bild på den area där färglager saknas. https://niklaspics.blob.core.windows...s/DSC_0848.JPG

Som ni ser så verkar det vara fler lager än bara bottenfärgen som fallit av, det är ett 1mm tjockt, grön-blått lager närmast den grå ytan, därefter ett vitt lager som är någon tiondels millimeter tjockt och därefter bottenfärg. Till saken hör också att båten har blivit blästrad på tidigt nittiotal, vad jag misstänker är att något gick fel i den behandlingen och det blå-gröna lagret har inte fäst i det grå lagret.

Det jag undrar nu är
    1) Vad är det egentligen jag har på skrovet? =) Det är så många olika lager och jag blir inte klok på det.
    2) Är det ett stort problem jag har med att detta lager fallit av på sina ställen?
    3) Jag är osäker på hur jag ska reparera detta, förslag mottages gärna!
    Last edited by Niklas80; 2019-02-21, 22:40.

Senaste inlägg

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

Senaste ämne

Kollaps

There are no results that meet this criteria.

ANNONS
ANNONS

Working...
X